Metoda Weroniki Sherborne
Założenia metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Nazwa metody „Ruch Rozwijający” wyraża główną ideę metody tj. posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. System ćwiczeń w tej metodzie wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi tj. z tzw. baraszkowania.
Podstawowe założenia metod to rozwijanie ruchem trzech aspektów:
1. Świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego.
2.Świadomości przestrzeni i działania w niej.
3.Dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.
Korzyści płynące ze stosowania metody W. Sherborne
• Daje pozytywne odczucie w kontakcie z innym człowiekiem.
• Wyzwala swobodę zachowań i naturalność.
• Daje okazję do rozładowania energii.
• Jest próbą pokonania własnych zahamowań wynikających z uprzednich doświadczeń.
• Daje radość.
• Wyzwala zaangażowanie.
• Daje możliwość zaspokojenia własnych potrzeb.
• Daje pewność siebie.
• Daje możliwość poczucia się w innej roli niż na co dzień.
• Zbliża do siebie uczestników zajęć.
• Daje radość z działania w grupie.
• Przyjemność dawania innym radości.
• Daje okazję do wspomnień, przypomnienia sobie zdarzeń z dzieciństwa.
• Daje okazję do bliskiego kontaktu fizycznego bez uruchamiania sfery seksualnej.
• Daje poczucie partnerstwa.
• Możliwość odczuwania przyjemnych doznań płynących z własnego ciała.
• Nie jest ograniczona wiekiem uczestników.
Co tydzień w sali terapeutycznej prowadzone są przez wykwalifikowanych terapeutów zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Wykorzystując ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne koryguje się zaburzenia u dzieci i „odblokowuje” ich rozwój. Metoda ta wykorzystywana jest jako wstępny etap do innych zajęć terapeutycznych.
Zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne prowadzi mgr Mariola Krupa
Ukończyła kurs Metoda Ruchu Rozwijającego I stopnia